O tom čo má a nemá obsahovať dobrý web

Čo má obsahovať dobrý web

  • stručný, obsahovo priamy, jednoduchý, kľúčové slová obsahujúci a zrozumiteľný text. Popis činnosti, ponúkaného tovaru alebo služby.
  • jasnú štruktúru. Čo, kde, kedy a ako.
  • kvalitnú foto dokumentáciu, prípadne video. Ak treba rôzne dokumenty a manuáli na stiahnutie.
  • CENNÍK!!! Ak cena vašej služby alebo produktu nie je jasná tak aspoň vodítko k cenotvorbe, prípadne kontakt na spracovanie cenovej ponuky.
  • kontakt, telefón, adresu, IČO, DIČO, otváracie hodiny, email informáciu o tom či som alebo nie som platca DPH.
  • ak máte prevádzku tak mapu s jej označením.
  • v prípade že to zákon ukladá tak obchodné podmienky a informáciu o ochrane a spracovaní osobných údajov.

Čo nemá obsahovať dobrý web

  • reči ako vitajte na našej novej webstránke a reči o tom ako ste radi a ako vás nesmierne teší…
  • anketu na tému “Ako sa vám páči náš nový web” a iné duchaplné ankety.
  • na úvodnej strane efektný banerový rotátor s fotkami peknej sekretárky, černošských detí, chlapa na bagri, poletujúcich koní…

A podobné sprostosti ktoré nikoho nezaujímajú.

Čo môže a nemusí obsahovať dobrý web

  • tlačítka zdieľania na sociálnych sieťach. Ak ale na ne nemá kto a prečo klikať len zbytočne spomaľujú stránku. Tlačítko facebooku ešte nech čert berie. Twiter a Google+ sú u nás mŕtve sociálne siete tak ich tlačítka sú úplne zbytočné.
  • povoliť návštevníkom vkladať komentáre. Ak na webe tvoríte zaujímavý obsah tak práve komentáre môžu byť tým čo vám priláka nových návštevníkov. Osobne som sa ale ešte s takým webom vo svojej praxi nestretol. Všetka komunikácia sa dnes presunula na Facebook. Viem nastaviť zobrazovanie komentárov z Facebooku pod článkom na vašej stránke. Treba mať na mysli aj to že komentáre treba moderovať. Za ich obsah je zodpovedný majiteľ stránky.

Dobrý web vám má slúžiť, má predávať váš produkt alebo vašu službu.