O grafike

Grafické stvárnenie stránky vytvorenej vo WordPresse má na starosti tzv „téma“. Tá ovláda aj nejaké funkcie a určuje rozloženie stránky. Sú ich na stiahnutie zdarma tisíce. Inštalujú sa v záložke „Vzhľad ⇒ Témy“ jedným kliknutím. Každá téma má už svoj vzhľad a farby zadefinované. Tieto atribúty sa dajú pracne meniť ale keď chcete mať web za 100,- € tak sa proste meniť nedajú a zostanú také aké sú.

Prečo?

Ak predávate betónové tvárnice vašemu zákazníkovi je jedno aká farba sa vám páči. On chce tú tvárnicu vidieť na fotke a chce vedieť jej rozmery, hmotnosť a cenu. Či je nadpis tvárnice na webe zelený alebo modrý je mu jedno. On chce tvárnicu a vy jeho peniaze.

Toto je trocha zjednodušený príklad. Samozrejme ak máte nejaké firemné farby tak im grafiku webu prispôsobíme. Pointou je to že na tej grafike úspech webu vôbec nestojí. Dokonca sa domnievam že čím jednoduchšia bude grafika tým lepšie. Preto je efektívne v úvode vybrať tému, jedným klikom spustiť a radšej riešiť samotný obsah a marketing ako nejakú zelenú čiarku pod nadpisom.

Pri voľbe témy je dôležité prihliadať i na to ako sa vaša stránka zobrazuje na displejoch mobilných telefónov. Dnes už viac ako polovica užívateľov internetu si prezerá webstránky cez mobil. Vaša téma má byť teda tzv. responzívna.